Jakie będą ważne kompetencje w przyszłości?

Zastanawiaszz się Jakie kompetencje przyszłości warto rozwijać? Na które postawić, a może niektóre z nich już masz?
- Jakie będą ważne kompetencje w przyszłości?
- Kluczowe kompetencje osobiste.
- Najbardziej poszukiwane umiejętności miękkie.
- Zarządzanie i kompetencje menedżerskie.
- Efektywne zarządzanie jako kompetencja przyszłości.
- Komunikacja międzyludzka to istotna cecha osobista.
- Umiejętności obsługi klienta, współpracy i radzenia sobie ze stresem.
- Umiejętności przywódcze nadal bardzo ważne.
- Czy kompetencje sprzedażowe są ważne?
- Pełna lista najbardziej kluczowych umiejętności miękkich w przyszłości.
Kluczowe kompetencje personalne. Ważne kompetencje osobiste w przyszłości
Z artykułu dowiesz się jakie ważne kompetencje międzyludzkie w przyszłości warto nabyć aby być konkurencyjny na rynku pracy w kolejnych roku.
Dowiesz się, jakie są najbardziej poszukiwane umiejętności miękkie?
A może wiele z nich już posiadasz?
- Wiele serwisów publikuje roczne raporty na temat najbardziej pożądanych umiejętności przyszłości opartych na danych zebranych z ogłoszeń o pracę na rynku pracy i aktywności członków witryn internetowych czy rekrutacyjnych np. Linkedin zapewniając wyjątkową i cenną perspektywę obecnych i przyszłych potrzeb rynku pracy.
- Najbardziej pożądane umiejętności i kompetencji zawodowych w 2023 roku to zarządzanie, komunikacja, obsługa klienta, przywództwo, współpraca czy sprzedaż.
Pełna lista najczęściej wybieranych kursów

Obecnie dużo słyszy się o spowolnieniu gospodarczym, ale to nie powoduje zmniejszenia konkurencyjności na rynku pracy. To dobry moment na nabycie nowych, kluczowych i niezbędnych kompetencji cyfrowych, miękkich czy zawodowych.
Ponadto na całym świecie niedobory talentów posiadających odpowiednie kompetencje miękkie, społeczne czy zawodowe osiągnęły najwyższy poziom od 16 lat, a 75% pracodawców ma trudności ze znalezieniem kandydatów z odpowiednią kombinacją umiejętności zawodowych i osobistych.
Oczywiście jednym ze sposobów na utrzymanie konkurencyjności jest skupienie się na najbardziej pożądanych cechach i rozwój nowych umiejętności przyszłości, co pomoże firmom zapewnić sobie talenty, których potrzebują, a pracownikom utrzymanie ich aktualnych umiejętności.
Zobacz -> Jakie są na topie zawody przyszłościowe w obecnych czasach?
Dowiedz się więcej -> Czy warto wejść do branży IT?
-> Link do największej bazy umiejętności przyszłości
Najbardziej poszukiwane umiejętności miękkie
Poniżej spis ważnych umiejętności.
Zobacz także. Jakie umiejętności osobiste i zawodowe są wymagane?
Zarządzanie i kompetencje menedżerskie
Zarządzanie i umiejętności menedżerskie są najbardziej pożądane na zmieniającym się rynku pracy. W miarę wzrostu i ekspansji firm zapotrzebowanie na wykwalifikowanych menedżerów, którzy mogą nadzorować zespoły, projekty i operacje, staje się coraz ważniejsze.
Też należy pamiętać, że rozwój osobisty i organizacja pracy czy radzenie sobie ze stresem to także ważne w rozwoju umiejętności osobiste każdego z nas.
Efektywne zarządzanie jako kompetencja przyszłości
Efektywne zarządzanie jest kluczowym czynnikiem wpływającym na zaangażowanie, produktywność i retencję pracowników. Wszystkie one ucierpiały w ostatnich latach. Nie jest zaskakujące, że ta umiejętność jest na pierwszym miejscu, ponieważ umiejętności zarządzania są potrzebne na wszystkich stanowiskach.
W rzeczywistości zarządzanie znalazło się wśród 10 najbardziej pożądanych umiejętności w biznesie, sprzedaży, programowaniu, IT, zarządzaniu projektami/programami, marketingu i rekrutacji.
Komunikacja międzyludzka to istotna cecha osobista
Inną istotną przyszłościową cechą jest komunikacja międzyludzka, w tym trwałe budowanie umiejętności miękkich np. w pracy zdalnej. Sztuką jest wyrażanie własnych emocji czy poglądów. Bardzo popularne stało się stałe dbanie o rozwój marki osobistej szczególnie w mediach społecznościowych.
Aby dobrze zaplanować swoją zawodową karierę i osobistą warto korzystać z odpowiednich kursów i szkoleń online na platformach kursowych.
Ponadto zespoły stają się coraz bardziej rozproszone geograficznie, a firmy nadal traktują pracę zespołową jako priorytet, skuteczna komunikacja między kanałami i platformami staje się cenniejsza niż kiedykolwiek.
Szybkie przyjęcie pracy zdalnej sprawiło, że umiejętności komunikacyjne stały się ważniejsze niż kiedykolwiek, zwłaszcza gdy pracownicy pracują asynchronicznie lub komunikują się wirtualnie.
Oczywiście pracownicy muszą być w stanie jasno komunikować się zarówno osobiście, jak i za pośrednictwem różnych kanałów, w tym poczty elektronicznej, komunikatorów internetowych, oprogramowania do zarządzania projektami i wideo.
Umiejętności obsługi klienta, współpracy i radzenia sobie ze stresem
Umiejętności obsługi klienta, współpracy z nim oraz i odporności na stres to kolejna ważna umiejętność czy kompetencja istotna na rynku pracy.
Także firmy dostrzegają potrzebę zapewniania wyjątkowych doświadczeń w celu budowania lojalności wobec marki i napędzania długoterminowego wzrostu.
Zdecydowana większość ludzi twierdzi, że doświadczenie klienta oferowane przez firmę ma takie samo znaczenie jak jej produkty lub usługi. Znaczenie obsługi klienta obejmuje każdego pracownika, który miałby kontakt z klientem, w tym sprzedawców, specjalistów ds.obsługi i osób wspierających.
Wyjątkowa obsługa klienta buduje lojalność i pomaga organizacjom zdobywać nowych klientów, nowe rynki i napędzać trwały wzrost.
Oczywiście zespoły często składają się z osób o różnych doświadczeniach, pochodzeniu i obszarach specjalizacji. Szkoda byłoby tego nie wykorzystać. Praca zespołowa umożliwia wspólne rozwiązywanie problemów, które może prowadzić do bardziej innowacyjnych rozwiązań.
Umiejętności przywódcze nadal bardzo ważne
Umiejętności przywódcze w tym rozwiązywanie konfliktów i problemów to kolejna ważna sprawa w życiu zarówno osobistym, jak i zawodowym.
Mimo wszystko świat pracy szybko się zmienia, a organizacje potrzebują nowoczesnych liderów, którzy pomogą im się dostosować. Umiejętności skutecznego przywództwa są niezbędne do przystosowania się do nowych wyzwań i możliwości. Inspirowania zespołów do osiągania najlepszych wyników oraz wspierania innowacji, aby zachować znaczenie na ciągle zmieniającym się rynku.
Niezależnie od tego, czy kierujesz małym zespołem, czy całą organizacją, umiejętność zapewniania wskazówek, kierowania i inspiracji ma kluczowe znaczenie dla sukcesu.
Biznesowe umiejętności to jest przyszłość
Czy Kompetencje sprzedażowe są ważne?
Ostatnia niezbędna umiejętność to ciągle niedoceniane kompetencje sprzedażowe.
Kompetencje sprzedażowe to umiejętności, które pomagają przekonać klienta do proponowanego rozwiązania.
Umiejętności sprzedażowe są wykorzystywane na wielu różnych stanowiskach z różnych powodów. Rekruterzy, powiedzmy, wykorzystują umiejętności sprzedażowe, aby przyciągnąć i zaangażować kandydatów do pracy. Liderzy firm wykorzystują umiejętności sprzedażowe do zabezpieczenia finansowania.
Przede wszystkim handlowcy potrzebują umiejętności sprzedażowych, aby zamykać transakcje i zatrzymywać klientów. Jest to wysoce zbywalna umiejętność, która może pomóc pracownikom odnieść sukces w wielu różnych rolach.
Wraz z rozwojem handlu w internecie i rosnącym znaczeniem kanałów cyfrowych, umiejętności sprzedażowe są tak samo cenne, jak nigdy wcześniej.
9 Najbardziej kluczowych umiejętności miękkich w przyszłości.
Do najbardziej kluczowych umiejętności miękkich w przyszłości należą następujące umiejętności:
- Zarządzanie
- Komunikacja międzyludzka
- Obsługa klienta
- Umiejętności miękkie
- Współpraca
- Umiejętności sprzedażowe
- Radzenia sobie ze stresem
- Przywódcze
- Praca w zespole