Jaki odpowiedni powinien być opis produktów i kategorii?

Jakie są zasady tworzenia dobrego opisu produktów?
Tworząc dobry opis produktów zdecydowanie należy mieć na względzie oczekiwania klienta, ale także zasady SEO. Opis powinien być wyczerpujący i czytelny dla konsumenta, ale też odpowiednio ułożony i uwzględniający słowa i frazy kluczowe.
Jak jest minimalna ilość znaków opisu produktów?
Taki opis powinien być optymalny 1000 znaków to minimum. Optymalna ilość to 1500-2000 znaków. Długie teksty nie są zalecane.
Opis produktów, a nieodpowiednie praktyki piszącego? Jaki odpowiedni opis w sklepie?
Powinien uwzględniać nazwę produktu i często też producenta. Zbyt krótka treść opisu produktu lub powielony opis, że wpływają na widoczność w wyszukiwarkach. Ponadto brak słów czy fraz kluczowych pod kątem SEO w meta description.
Staraj się opisywać korzyści, a nie cechy produktów czy kategorii. Opisy produktów mają być unikalne.
Zapamiętaj, że zdecydowanie warto mieć opis produktów czy kategorii.

Dowiedz się więcej -> W jaki sposób zrobić analizę słów kluczowych konkurencji?
Biznes, a najlepsze szkolenia?
Baza wszystkich szkoleń i kursów
Jakie jest odpowiednie natężenie i ilość słów kluczowych w treści opisu produktów czy kategorii?
Nie powtarzaj często jednego słowa kluczowego, ale różne. Uwzględni ponadto takie frazy, które są często wyszukiwane przez użytkowników.
Najlepiej uwzględnić od 3 do 5% słów kluczowych w stosunku do ogólnej ilości słów w tekście. Opisy produktów mają być profesjonalne.
Zobacz też-> Jak jest odpowiednia długość tekstu w artykule?
Dlaczego na najwyższych pozycjach często są artykuły czy opisy z małą ilością tekstu?
Dlatego, że content, czyli treść na stronie to tylko jeden z czynników rankingowych. Jest ich o wiele więcej.
Strony dużych sklepów e-commerce czy znane domeny, takie jak Zalando lub Allegro, mogą pozwolić sobie na krótsze opisy. Wypracowały sobie wysoką pozycję w Google, często dzięki wyższemu budżetowi.
W przypadku niższej pozycji w wynikach wyszukiwania warto jednak postawić na dłuższe opisy, które wpłyną na jej wzrost i jakość.
Przeczytaj także -> Jak przeprowadzić audyt treści strony w internecie?
Jak należy tworzyć opisy produktów w przypadku, gdy mamy wiele odmian tego samego produktu i każdy z nich ma swój oddzielny adres URL?
Najlepiej aby był unikalny opis dla każdego takiego produktu. Powinno się je tylko nieznacznie modyfikować. Każdy z nich powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe pod wyszukiwarki Googla.
Przykłady opisów produktów możesz podejrzeć u konkurencji.
Opis, a film wideo z produktem?
Warto zadbać, żeby było włączane przez użytkownika, a nie automat, który spowalnia stronę internetową. Najlepiej wczytywać video z innego serwera jak YouTube.
Meta opis produktu, a nazwa producenta?
Jeśli producent jest znany na rynku, to jak najbardziej. Może ktoś, trafić na nasz produkt, wyszukując właśnie naszą nazwę marki. W pierwszej kolejności użyj nazwy produktu, a później nazwy producenta np. Samsung czy Sony. Dlatego meta opis produktu jest bardzo ważny.
Czy w opisie produktu warto dodawać linki na słowa kluczowe?
Linkowanie wewnętrzne warto zastosować na blogu czy w innej sekcji, gdzie możemy skierować klienta na bezpośrednio na stronę produktu.
Aby nie rozproszyć uwagi klienta zamieszczenie linków wewnętrznym w karcie produktu może nie być skutecznie i odpowiednie.
Im mniej kliknięć do dokonania zakupu, tym lepiej dla Ciebie i klienta. Jeśli klient kliknie link do innego produktu, może już nie wrócić na stronę oryginalną i nie dokona zakupu.
Czy większa ilość zdjęć na karcie produktu może pomóc w pozycjonowaniu bloga, czy sklepu?
Ilość zdjęć nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, ale raczej na szybkość strony. Należy zdjęcia zapisywać w odpowiednim formacie. Zdjęcia pomagają bardziej pod kątem UX niż SEO. Najważniejsze są słowa kluczowe.
Atrybuty alt do zdjęć na stronach kategorii i produktów?
Zdecydowanie musisz opisywać wszystkie grafiki wstawiane do sklepu czy na bloga. Opis alt zdjęcia powinien zawierać dokładnie i opisowo to, co znajduje się na zdjęciu. Możesz w tekście opisu zdjęcia uwzględnić słowa kluczowe związane z opisem.
Jeśli chcę zmienić istniejący opis kategorii to lepiej napisać od nowa czy zmodyfikować?
Jeśli jesteśmy wysoko w wyszukiwarce Googla to raczej nie ma to sensu. Wystarczy tylko niewielka modyfikacja. Jeśli dana strona nie ma jednak wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, może pomóc stworzenie opisu od nowa na stronie sklepu.
Długość opisu tez jest ważna. Uważaj aby z tym nie przesadzić.
Czy na karcie produktu warto podlinkować materiały instruktażowe, dając klientom dodatkowa wartość?
Można uwzględnić takie materiały pod kątem potrzeb klienta. Na pozycjonowanie ma niewielki wpływ. Lepiej udostępniać je na karcie produktu, niż odsyłając do innej podstrony.
Czy formatowanie tekstu (nagłówki, pogrubienia itd.) ma wpływ na SEO i klienta?
Tak. Pozwalają klientowi na większą przejrzystość i skupienie. Pogrubienie, wypunktowania nie mają wpływu ma SEO, ale warto je stosować pod kątem UX dla większej czytelności i przejrzystości tekstu.
Nie należy też z pogrubieniem czy kursywa przesadzać. Narzędzi marketingowe teksty typu Bold w nadmiarze traktują jako złe praktyki SEO.
Jak długie powinny być zdania i czy ma to znaczenie w opisach i tekstach blogowych?
Ma to znaczenie pod kątem czytelności i zrozumienia przez algorytmy Google złożonego zdania. Szczególnie dotyczy to trudnego języka polskiego.
Uważam, że proste konstrukcje zdań są łatwiejsze w odbiorze dla klienta. Optymalizacja opisu produktu jest niezwykle ważna.
Nazwa Blog czy aktualności, co jest lepsze?
Ważne jest aby nazwa była prosta i zrozumiała dla klienta. Chociaż ważniejsza od nazwy podstrony czy kategorii wpisów jest ich długość i optymalizacja treści.
Czy treść nagłówka w artykule blogowym może zawierać tę samą frazę, która jest np. w tytule?
Jedni uważają, że powinna, a inni, że nie. Sam stosuje różne odmiany słowa kluczowego. Unikalne opisy produktów, kategorii czy nagłówka są o wiele korzystniejsze przy nasyceniu takiego tekstu słowami kluczowymi.
Czy po stworzeniu wpisu blogowego na stronie możemy taki sam wpis umieścić w Social Media np. Facebook, czy Twitter?
Dodając wpis w Social Media warto zadbać o unikalność treści. Możemy stworzyć zajawkę do wpisu blogowego i umieścić ją jako post z linkiem do naszego wpisu blogowego.
Czy opisy kategorii rzeczywiście są istotne?
Podsumowując to, co napisałem wyżej opis kategorii też jest ważny pod kątem wyszukiwarek, jak i użyteczności dla klienta.
Chociaż może się wydawać, że najważniejsze dla klientów są odpowiednio przygotowane opisy produktów, nie wolno lekceważyć znaczenia opisów kategorii.
Dla większości z nas zakupy online to dziś codzienność.
W szybkim tempie zmieniają się nasze nawyki zakupowe. Sieci handlowe przenoszą lub poszerzają swoje biznesy o działalność w internecie.
Przy tak silnej konkurencji w branży e-commerce sprzedawcy muszą dbać, by wszystkie elementy ich sklepów były dopracowane w każdym szczególe.
Witryny powinny być jak najbardziej przejrzyste i przyjazne dla użytkowników.
Treści natomiast powinny dostarczać możliwie jak najwięcej informacji i uprzedzać ewentualne pytania klientów.
Opisy kategorii, czyli teksty dotyczące określonych grup produktów doskonale się do tego nadają.
Właściwie przygotowane i kreatywne opisy pozwalają klientom lepiej zrozumieć, z jakim asortymentem mają do czynienia i czego mogą się potencjalni klienci spodziewać.
To z kolei zwiększa szansę, że będą chcieli zapoznać się z konkretnymi produktami i zdecydują się na ich zakup.
Dlaczego jeszcze warto zadbać o wysokiej jakości opisy kategorii w sklepie internetowym?
Opisy kategorii same w sobie są jak reklama. Utwierdzają użytkowników, że są we właściwym miejscu na stronie internetowej firmy.
Ponadto są doskonałym źródłem linków wewnętrznych i mogą generować większy ruch na stronie.
Strona kategorii to też doskonałe miejsce, aby podkreślić walory produktów i dać klientom wyobrażenie na temat tego, dlaczego są dla nich doskonałym wyborem. Pisząc opis kategorii, wskaż, co wyróżnia Cię na tle konkurencji.
Podsumowując — wzmocnieniu przekazu na pewno będą sprzyjać staranny dobór słów i operowanie językiem dopasowanym i zrozumiałym dla odpowiedniej grupy odbiorców. Lepiej unikać długich i zawiłych zdań, a najważniejsze informacje można wypunktować.