Gdzie znajdę najlepszą analizę słów kluczowych konkurencji?
Na jakie słowa kluczowe widoczna jest Twoja strona? Na jakie widoczna jest konkurencja? Jak przeprowadzić analizę fraz słów kluczowych konkurencji? Czym jest analiza widoczności? Jak porównać się z konkurencją? Analiza konkurencji i słów kluczowych jest niezwykle ważna w kontekście pozycji w wyszukiwarkach. Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tutaj.
Dowiesz się więcej o możliwościach narzędzi marketingowych i sprawdzisz, czego jeszcze nie wiesz o swojej widoczności w Google!
Analiza konkurencyjności słów kluczowych – od czego zacząć?
Odpowiednio zaczęta analiza konkurencji i słów kluczowych pod kątem SEO, musi najpierw określić, kto właściwie jest Twoją internetową konkurencją.
Oczywiście możesz zrobić to sam, korzystając ze swojej wiedzy o branży, pamiętaj jednak, że faktyczni konkurenci na rynku niekoniecznie będą pokrywać się z tymi, których znajdziesz w internecie.
Dlatego istnieją zewnętrzne narzędzia, które pomogą Ci dokładnie określić Twoich konkurentów na podstawie liczby wspólnych fraz kluczowych, na które wyświetlają się witryny – na tym właśnie polega konkurencja w sieci.
Z pewnością konkurujecie nie tyle o bezpośrednią sprzedaż, ile o widoczność w konkretnej internetowej niszy.
Dobre narzędzia marketingowe od razu przeanalizują najważniejsze aspekty pozycjonowania stron konkurencji.
Dzięki temu zaoszczędzisz czas i energię, bo Twoim zadaniem nie będzie żmudne przeszukiwanie sieci, a wyciągnięcie trafnych wniosków z danych, które w przystępny sposób pokażą Ci narzędzia. LINKI PONIŻEJ
-> Senuto to jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO.
->Link do platformy z ponad 400 kursami strefakursow.pl
Jest to platforma marketingowa, która zbiera dane dotyczące widoczności ponad 185 milionów słów kluczowych w 42 językach.
W jednym miejscu znajdują się narzędzia, które wspomagają analizę oraz prowadzenie działań SEO.
Dzięki Senuto zaplanujesz swoją strategię pozycjonowania strony oraz jej optymalizacji, a potem ją wdrożysz.
Dowiedz się więcej -> Jaki powinien być odpis produktów i kategorii?
Co to jest analiza konkurencji fraz słów kluczowych w SEO?
Analiza konkurencji SEO to proces, którego celem jest pozyskanie możliwie dokładnych informacji o działaniach prowadzonych przez strony konkurencyjne, celem zwiększenia widoczności i maksymalizacji ruchu pozyskiwanego z naturalnych wyników wyszukiwania.
Audyt SEO uwzględnia m.in. stopień optymalizacji strony, wielowymiarową ocenę doboru i zastosowania słów kluczowych oraz badanie profilu linków przychodzących tzw. backlinków. Najbardziej popularne narzędzia wykorzystywane do analizy konkurencji to właśnie Senuto.
SEO u konkurentów jest skomplikowanym procesem, który wymaga zazwyczaj zastosowania płatnych narzędzi.
Przede wszystkim dane zgromadzone na podstawie badań powinny być właściwie zinterpretowane, aby przyniosły pozytywne rezultaty w postaci praktycznych wskazówek dotyczących optymalizacji.
Jeżeli chcesz pozyskiwać więcej klientów z internetu i zwiększyć sprzedaż skorzystaj w wymienionego w tym artykule narzędzia marketingowego do audytu i analizy fraz i słów kluczowych.
Zobacz więcej – > Jak powinna być długość tekstu w artykule?
Dlaczego analiza konkurencji słów i fraz kluczowych jest ważna?
Analiza konkurencji jest niezwykle istotna, ponieważ:
- Pomaga zweryfikować dotychczasowe działania optymalizacyjne, pokazuje, na jakie słowa kluczowe (keywords) pozycjonuje się konkurencja.
- Przedstawia, jakie wyniki osiągają konkurenci, stosując swoją strategię.
- Pomaga oszacować, ile czasu potrzeba na osiągnięcie rezultatów w Twojej branży.
- Oszczędza czas, sprawiając, że nie trzeba zaczynać od zera (można bazować na wiedzy konkurencji).
- Weryfikuje, czy Twoje pomysły sprawdzają się u innych.
- Pozwala oszacować budżet potrzebny do osiągnięcia danej pozycji.
- Uzupełnia działania marketingowe i poszerza wiedzę na temat branży.
Przeczytaj się więcej -> Jak przeprowadzić audyt treści krok po kroku?
Jak znaleźć konkurencję dla Twojej strony?
W końcu określenie bezpośredniej konkurencji w wyszukiwarce to jeden z najważniejszych etapów w SEO.
- Wpływa na budżet i ilość prac potrzebnych do skutecznego pozycjonowania strony.
- Pozwala określić, jak duży ruch i sprzedaż może osiągać Twoja witryna.
W rzeczywistości dobierając konkurencję, decydujesz, z kim będziesz rywalizować o wysokie pozycje w rankingu Google.
Jeżeli od dłuższego czasu działasz w branży, musisz wiedzieć, kto jest Twoim potencjalnym konkurentem w rankingu Google.
Ranking najlepszych kursów w Polsce
Jakie kursy biznesowe musisz zrobić?
Co musisz wiedzieć o analizie widoczności konkurencji na słowa kluczowe?
Analiza widoczności to jeden z modułów na Platformie marketingowej Senuto, w którym przeanalizujesz widoczność danej domeny w Google.
Dzięki analizie widoczności poznasz wszystkie frazy, których wpisanie w wyszukiwarkę skutkuje wyświetleniem analizowanej domeny, a także zrozumiesz, dlaczego to jest ważne.
Ponadto precyzyjne raporty dadzą Ci informacje o tym, na ile fraz kluczowych krótkiego i długiego ogona i na jakich pozycjach widoczna jest twoja analizowana witryna internetowa.
Sprawdzisz także jak zmienia się jej sytuacja w wyszukiwarce Google z dnia na dzień, czy z tygodnia na tydzień.
W konsekwencji dane przedstawione na przejrzystych wykresach pozwolą szybko ocenić, czy pozycje serwisu spadają, czy rosną.
W ten sposób możesz przeanalizować słowa kluczowe dowolnej konkurencyjnej domeny ze swojej lub innej branży.
Analiza konkurencji SEO to działanie polegające na sprawdzeniu działań Twojej konkurencji w internecie w obszarze pozycjonowania.
- Jakie są mocne strony konkurencji, a jakie słabe?
- Gdzie są linki konkurencji?
- Jaka jest widoczność stron internetowych konkurentów?
Dlaczego warto analizować słowa kluczowe konkurencji?
Analiza konkurencji dostarcza nam informacji, które pomogą nam stworzyć odpowiedni plan działania.
Dokładna analiza konkurencji słów i fraz kluczowych strony internetowej to podstawa każdej strategii marketingowej. Aby skutecznie walczyć o wysokie pozycje w wyszukiwarce, należy najpierw określić głównych konkurentów w sieci oraz dokonać analizy ich stron.
Dzięki temu będziesz w stanie powiedzieć, na jakie słowa kluczowe wyświetla się Twoja konkurencja.
Jakie frazy możesz wykorzystać, aby znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania, co dobrze działa na stronie konkurenta, a czego lepiej unikać. -> LINK W TYTULE PONIŻEJ!
Analiza widoczności w Senuto — główne zalety
Szeroka perspektywa danych podczas analizy słów kluczowych
W Analizie SEO widoczności monitorowana jest pełna analiza Twoich fraz słów kluczowych, w Serpach Googla.
Oczywiście pozwala Ci to dokładnie określić sytuację badanej domeny i z szerszej perspektywy ocenić spadki lub wzrosty jej widoczności.
W końcu przeanalizujesz także wspólne słowa kluczowe przeglądając i analizując strony internetowe konkurencji.
Codziennie nowe dane do analizy konkurencji SEO
Dzięki widoczności strony czy bloga narzędzie marketingowe Senuto bada regularnie, odpytując Google o 2,5 mln słów każdego dnia (tych, które mają co najmniej 50 wyszukiwań miesięcznie).
Także 19 mln słów co tydzień (tych, które mają co najmniej 10 wyszukiwań miesięcznie).
Jakie słowa kluczowe posiada konkurencja, a Twoja witryna nie?
Szerokie spojrzenie na dane przydaje się m.in. podczas porównywania widoczności Twojej domeny do domeny konkurencji.
Dodając konkurentów do analizy dowiesz się, jakie są słowa kluczowe frazy konkurencji, na które Twoja domena nie jest widoczna, i odwrotnie.
Sprawdzisz też, w przypadku jakich fraz długiego i krótkiego ogona konkurencja wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania, a kiedy to twoja domena jest wyżej.
Zobacz kursy z rozwoju osobistego i zawodowego
Lista kursów z IT i programowania
Analiza konkurencji SERP w Senuto
Analiza SERP to jeden z wielu modułów dostępnych w Senuto. Pozwala sprawdzić, jak wygląda pierwsza strona wyników wyszukiwania wyświetlająca się użytkownikowi po wpisaniu danej frazy kluczowej.
Audyt SERP to cenna funkcja, która pozwoli Ci sprawdzić, kto jest Twoją największą konkurencją na konkretne słowa.
Raport Senuto dostarczy Ci też cenne informacje nie tylko dotyczące tego, kogo musisz gonić, ale też w jaki sposób – zobaczysz więc przeanalizowane nagłówki i tytuły stron, stosunek kodu do tekstu czy wreszcie charakter treści.
Gdzie można sprawdzić dane historyczne słów kluczowych?
Większość narzędzi do analizy marketingowej poinformuje Cię o pozycji w wynikach wyszukiwania Googla wybranej strony od momentu dodania słów kluczowych do analizy.
Dlatego nie daje to wglądu w historię widoczności badanej domeny.
W Analizie widoczności w Senuto sprawdzisz dane historyczne, sięgając do 2015 r.
Godne uwagi jest też to, że raport ten działa na podstawie bazy 2,5 mln słów kluczowych, które mają ponad 50 wyszukiwań miesięcznie.
Jak sprawdzić, na jakie słowa kluczowe widoczna jest dana strona?
Dzięki Senuto w raportach sprawdzisz poniższe informacje:
- średnia miesięczna liczba wyszukiwań,
- pozycja zajmowana w Google na daną frazę wyrazów,
- historia pozycji serwisu w ujęciu miesięcznym,
- historia pozycji domeny dzień po dniu,
- zmiany pozycji strony (spadki, wzrosty i dni bez zmian),
- CPC frazy kluczowej.
Nareszcie będziesz mógł frazy kluczowe, dowolnie przefiltrować po wartościach:
- słowo kluczowe,
- średnia miesięczna liczba wyszukiwań,
- adres URL podstrony,
- pozycja,
- trudność słowa kluczowego w tekście,
- CPC.
Co ważne, filtry możesz ze sobą dowolnie łączyć, np. wyszukując słowa, które pasują do kombinacji:
- Pozycja >10,
- Pozycja <20,
- Śr. miesięczna liczba wyszukiwań >100
Jak poznać własne najlepsze frazy słów kluczowych oraz swojej konkurencji?
W Analizie widoczności nie tylko sprawdzisz, na jakie frazy widoczna jest Twoja witryna i jakie są ich podstawowe parametry. Dowiesz się również więcej o własnych słowach kluczowych i widoczności swojej domeny, a także konkurencji SEO.
Czy we frazach kluczowych podczas analizy stron, na które widoczny jest Twój serwis, występują nazwy miast? A słowa brandowe?
Sprawdzisz, jaka jest sezonowość Twoich słów kluczowych, ich CPC, liczba wyrazów oraz trudność?
Co jeszcze daje analiza widoczności Twojej domeny i konkurencji?
Oprócz wszystkich słów kluczowych, na które widoczny jest serwis, w module Analiza widoczności odpowiesz sobie także na poniższe pytania:
Ile fraz słów kluczowych jest w TOP3, TOP10, TOP50 analizując strony konkurencji i swojej.
Oczywiście na wykresach widoczności możesz porównać liczbę fraz w TOP3, TOP10 i TOP50 ze swoją najbliższą konkurencją w Google.
Na jakie frazy po analizie słów kluczowych konkurencja wzrosła albo spadła.
W raporcie Wzrosty/Spadki sprawdzisz, na które frazy badana przez Ciebie domena konkurencji spadła lub wzrosła w porównaniu do wczoraj, ostatniego poniedziałku i tego 2 tygodnie temu itd.
Ponadto odpowiesz sobie na pytania:
- Jak dużo analizowanych słów kluczowych konkurencji znajduje się na konkretnych pozycjach w wyszukiwarce.
- W raportach Senuto dokładnie przeanalizujesz pozycje fraz kluczowych, na które badana przez Ciebie domena wyświetla się w Google. Dodatkowo przeanalizujesz liczbę fraz na poszczególnych pozycjach ze słowami konkurencji.
- Dowiesz się które podstrony czy kategorie przynoszą największy ruch u konkurencji
- Nawet sprawdzisz konkretne adresy URL domeny konkurencji
- Czy dana konkurencja jest tak naprawdę twoja bezpośrednią konkurencją.
- Sprawdzisz, czy dany serwis ma problem z kanibalizacją treści podczas audytu treści.
A może to Twój blog ma problem z kanibalizacją słów kluczowych.
Jeśli tak, dowiesz się również których fraz słów kluczowych i części domeny dotyczy oraz jak wpływa na zmianę pozycji całej witryny.
Niewątpliwie ranking widoczności to raport analizy widoczności, w którym sprawdzisz, które witryny internetowe cieszą się największą widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania.
Co warto zrobić w ramach analizy konkurencji, aby wykorzystać zdobyte dane?
Spis najważniejszych zaleceń:
- systematycznie obserwuj rozwój konkurencji,
- zdefiniuj mocne i słabe strony – zarówno konkurencji, jak i swoje;
- zdefiniuj wyróżniki swoje oraz konkurentów;
- dokładnie przeanalizuj specyfikę stron oraz takie szczegóły jak ceny produktów i usług oferowanych przez najbliższą konkurencję w sieci;
- przeanalizuj, do jakich klientów dociera Twoja konkurencja (ilu ich jest? czy ta grupa odbiorców pokrywa się z Twoją?);
- sprawdź, jakie kanały sprzedaży wybiera konkurencja;
- bezsprzecznie szybko reaguj na zmiany w branży;
- zbuduj strategię i komunikację marketingową na podstawie analizy;
- naucz się rozróżniać konkurentów w sieci od tych poza nią;
- określ grupę fraz kluczowych, o które najbardziej chcesz zawalczyć z konkurencją.
Analiza konkurencji SEO, czyli analiza stron, które wyświetlają się na te same słowa kluczowe co Twoja witryna, bardzo często uświadamia nam, jak dużą konkurencję w sieci posiadamy.
Na pewno podpowiada, na czym powinieneś się skupić oraz pomaga zdefiniować mocne i słabe strony Twojej witryny.
Dzięki takiej analizie sprawdzisz, w jaki sposób Twoi konkurencji docierają do odbiorców, a także jaka jest Twoja grupa docelowa. Zdecydowanie warto!
Chcesz wiedzieć, co na Twojej stronie wymaga poprawy? Koniecznie wykonaj audyt SEO.
Jak sprawdzić i analizować słowa kluczowe konkurencji i swojej strony? Podsumowanie
Podsumowując dowiesz się, że Analiza konkurencji w SEO jest konieczna, ponieważ pozwala sprawdzić, jakimi technikami posługują się serwisy internetowe z Twojej branży, aby osiągać najwyższe pozycje w Google.
Dzięki analizie konkurencji dowiesz się, co musisz poprawić na swojej stronie, aby zacząć więcej sprzedawać. Zobaczysz, na jakie obszary zwrócić uwagę, badając strony konkurentów, jak wykonać analizę konkurencji i odnieść zgromadzone informacje do optymalizacji swojej witryny.
Z pewnością, jeśli chcesz sprawdzić słowa kluczowe konkurencji lub własnej domeny, zajrzyj do Analizy widoczności w Senuto.
Mianowicie wygenerujesz tam raport ze wszystkimi frazami z bazy, na jakie widoczne są analizowane serwisy.
Dodatkowo otrzymasz szczegółowe informacje na ich temat, zagłębisz się w dane historyczne i porównasz widoczność różnych domen.
W sumie jak widzisz Senuto, daje ogromne możliwości analizy konkurencji Twojej strony internetowej. To bardzo proste w obsłudze narzędzia, dzięki którym dowiesz się, jacy są Twoi główni konkurenci w Google ze względu na wspólne słowa kluczowe i widoczność.
Analiza porównawcza podpowie Ci, gdzie możesz wprowadzić usprawnienia na swojej stronie, aby osiągnąć wyższe pozycje w wyszukiwarce.
Bez wątpienia regularna analiza konkurencji SEO i wyciąganie z niej trafnych wniosków, na pewno pomogą Ci osiągnąć sukces w SEO.
Wnioskują przejdź do Senuto i przeanalizuj widoczność wybranej domeny!